Bo i molt saludable, menjar germinats!


A casa ens agraden força els germinats, sobretot la soja, i ja fa molts anys que en fem germinar per consumir-ne en amanides i/o en alguns plats calents, com per exemple els fideus xinesos que ens prepara en Saül i que estan d'allò més saborós i bo!
Moltes són les llavors que es poden fer germinar a casa per a consum culinari, tant si són llegums (soja, llenties, azukis,...), de cereals (arroç, blat, alfals, quinoa,...) i/o d'altres vegetals (bròquil, rave, porro,...) i el fet que es tracti d'una llavor en ple desenvolupament fa que augmenti el valor nutricional de totes les seves propietats nutritives i que aquestes siguin ben assimilades pel nostre organisme en consumir-les doncs a més són de bona digestió perquè la faciliten.
Les llavors quan germinen transformen els seus components bàsics, els aminoàcids, tornant-los més digeribles així com també passa amb els hidrats de carboni doncs el midó es transforma en glucosa, és a dir, en sucres de més fàcil digestió. A més, el procés de fotosíntesi que inicïen en absorbir l'aigua, sintetitza les vitamines i minerals fent que sigui un aliment molt ric en nutrients, vitamines (A, B1, B2, B6, C i E) i minerals (fòsfor, calci, potassi, magnessi, ferro, sofre) que aporten gran quantitat d'antioxidants i que estimulen el procés digestiu, tot enfortint l'organisme i la salut.
Aquests són alguns dels beneficis que ens aporta el seu consum de forma regular:
  • Aporten molta energia però no són calòrics
  • Augmenten els enzims tot facilitant el correcte funcionament de les reaccions químiques en l'organisme i la millora de la digestió dels aliments 
  • Enforteixen els ossos i les dents
  • Indicats per combatre l'anèmia perquè són rics en magnessi i ferro
  • Nodreixen la pell i el cabell
  • Redueixen el colesterol
  • Redueixen la pressió sanguínia
  • Reforcen els intestins
  • Són depuratius i ajuden a l'organisme en l'eliminació de toxines
  • Tenen moltes proteïnes i fibres
Preparar els germinats és molt senzill i hi ha diferents maneres de fer-ho. Nosaltres ho fem com sempre s'havia fet a casa car ens va molt bé!
Esbaldim les llavors amb un colador i tot seguit les deixem durant un parell d'hores en remull, més o menys. Les escorrem i les escampem en una cassoleta de fang, damunt d'un drap de cotó o tovalló de paper perquè s'absorbeixi l'aigua que els tirem cada dia, tot mantenint la humitat però sense que l'aigua les negui car es floririen. Cal mantenir-les tapades però deixant entrar un filet de llum i en 3-5 dies, depenent del tipus de llavor, ja les podem treure germinades per deixar-les una estoneta al sol, aconseguint així que l'efecte de la clorofil·la encara augmenti més el seu aport vitamínic!
Et ça y est! Llestos per a consumir com a ingredient per a elaborar diversos, saborosos, saludables, creatius i boníssims plats, de cuina crua i freda i//o de cuina cuita i calenta! ;)


"Nadie es débil si emplea adecuadamente los medios que la Madre Naturaleza ha puesto a su disposición. La batalla no se reserva sólo a los *fuertes*; también la libran los vigilantes, los activos, los valientes!"
Patrick Henry

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!

Peücs per tenir els peus ben calentons!