Castells: El castell de Montjuïc!

Els castells han cridat l'atenció de l'Henoch i el Pau des que eren petits influïts, sobretot, pels seus germans grans als quals els apassiona l'Edat Mitjana i sempre els han motivat, entre altres jocs, a jugar amb els Playmobil (castells), l'Exin castillos, diferents castells de fusta, castells fets amb capses de cartró,..., tot potenciant i satisfent el seu interès per l'adquisició de coneixements sobre els castells i la vida, en general, dels pobladors durant l'Edat Mitjana a través de diferents contes i llibres, sobretot.
Ara però, els petits es van fent més grans i els seus interessos van cercant nous horitzons i noves fites. Així doncs, la construcció d'un castell amb el Minecraft els ha portat a voler visitar i conèixer castells per a poder-los observar de prop i poder així millorar la seva creació en el joc d'ordinador, tot ampliant, a més a més, els seus coneixements alhora que reforcen els que ja tenen adquirits.

El primer castell que hem anat a visitar en aquesta ruta "castellera", que ens hem proposat fer al llarg d'aquest any (i mentre duri la motivació per conèixer i visitar castells!), ha estat el Castell de Montjuïc.
El Castell de Montjuïc és un castell elevat situat sobre una terrassa rocosa de la muntanya de Montjuïc, a uns 170 m d'alçada sobre el nivell del mar. Antigament era una fortalesa militar i després de la guerra civil serví de museu militar; actualment però, és un equipament de l'Ajuntament de Barcelona destinat a ésser un espai cultural i de lleure envoltat de jardins.

Des de dalt, pel camí que ens porta fins el castell, la panoràmica és espectacular doncs es pot veure tota Barcelona, gran part del port i la gran immensitat de la mar Mediterrània que banya les costes de la ciutat.

Després d'arribar, des de l'aparcament, a l'estació del funicular i mirar el mapa vam saber que ja érem al costat del castell malgrat encara no es deixés veure.

En arribar, vam estar observant llarga estona la fossada, tot recordant i parlant de la funció que aquestes tenien en el passat i la funció que tenen ara que són jardins de flors.

L'entrada al castell, a través del pont que travessa la fossada, els va emocionar doncs estaven a punt de saber que s'amagava darrera d'aquella gran porta on hi havia dos restauradors treballant en la conservació i restauració del castell.

Ja en l'interior, vam observar els sostres, els murs, el terra i una porta interior que estava mig oberta,...

Vam fer un recorregut pels jardins que envolten el castell, tot gaudint la companyia de les gavines que s'apropaven força i la dels altres visitants, la majoria turistes, mentre anàvem aprenent i comentant les característiques dels castells, tot observant amb atenció les parts del castell que reconeixien com els merlets, per exemple.

També vam estar observant els canons del castell, que per sort ja no es fan servir, i les estàtues que vam anar trobant durant la passejada didàctica.

En sortir del castell, vam picar una mica mentre reposàvem i gaudíem, malgrat el vent i els núvols que no ens deixaven veure el sol, de les vistes i els cants dels diferents ocells! ;)

Goodbye!!!! ;)

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Els fruiters de casa: La noguera

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!