Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: de setembre 30, 2012

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!

Imatge
A casa, sempre hem fet jocs de pistes perquè em permeten treballar amb els nens diferents continguts acadèmics de manera divertida i molt engrescadora, a més, el fet de seguir les pistes per trobar el "tresor amagat", fa que s'ho prenguin amb molta il·lusió i emoció! Quan eren més petits i treballàvem el procés de lecto-escriptura, m'anava molt bé perquè, inconscientment s'esforçaven més per aprendre a llegir per tal de poder desxifrar els missatges que els pistaven per a arribar a l'objectiu final: el tresor amagat! Ara, que ja llegeixen amb força fluïdesa, he afegit l'endevinalla per anar més enllà doncs l'endevinalla és un recurs didàctic que permet treballar aspectes de l'àrea de llengua (lectura, comprensió lectora, versificació, recursos poètics -comparació, metàfora-, dicció,...) però també aspectes d'altres àrees com ara coneixement del medi social i natural, matemàtiques,... perquè són composicions curtes i generalment en vers, que e…

Tot entenent el cicle de l'aigua!

Imatge
Aprofitant la pluja que queia ahir i el fet que no ens venia de gust anar enlloc, vaig proposar l'Henoch i el Pau de fer l'esquema del cicle de l'aigua perquè els quedés encara més clar el concepte i els conceptes que se'n deriven. Ja fa temps que coneixen aquest cicle perquè ja n'havíem parlat altres vegades donat que quan pregunten, per iniciativa pròpia necessitant saber per quès de la vida, sempre els responc atenent a la realitat i la veritat malgrat, a vegades i segons el què pregunten, no tinguin edat per assimilar tota la informació, sobretot quan es tracta de temes complexos, doncs sóc perfectament conscient que més endavant ja la van completant, a mesura que creixen i n'amplien els coneixements, tot comprenent, cada vegada més, els conceptes més abstractes i, per tant, més complicats d'entendre i assimilar quan són més petits. A l'escola, quan treballàvem aquest tema a 4t de primària, fèiem fer un dibuix esquemàtic als alumnes per representar…