Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: de maig 13, 2012

"Tal faràs, tal rebràs!"

Imatge
“Ho faria si... T’ho donaré si...” “Podria haver-ho fet si...” “Ho deuria dir per...”  Els condicionals, mal usats o emprats fora de context, així com les suposicions donades per afirmacions, només alimenten mals entesos o falses esperances, tot reforçant els sentiments negatius (ràbia, impotència, gelosia, enveja o, fins i tot, odi quan el "corre, ve y dile" dels tafaners i tafaneres que busquen protagonisme, parlant del que no saben, fa el cabdell gros) perquè en comptes d’ajudar a relativitzar i positivitzar les situacions, les negativitzen i agreugen perquè  despisten  les ments dels que jutgen sense coneixement real de causa, fent que els seus pensaments (malintencionats i/o morbosos) se centrin en allò que no ha passat però que es dóna per fet per poder criticar i rebutjar (doncs interessa als que inventen per interès), tot generant recels, pors, desconfiances i basardes. Aquesta impropietat en la parla i la comunicació en si, crea "fantasmes" que no deixen

Experimentem amb un ou!

Imatge
La ciència ens permet, entre altres, conèixer la matèria i els seus components a partir de l'experimentació i observació de les diferents reaccions d'aquests components.  Fer experiments és quelcom que fascina la mainada i els apropa a la química perquè els permet observar, per ells mateixos i en directe, les substàncies i els canvis que es produeixen en elles. Aquests canvis s'anomenen canvis químics. Entenem per substància qualsevol cosa que tingui pes i ocupi lloc. Tots els elements de l'univers estan fets de substàncies i en la natura la majoria de substàncies es troben mesclades amb d'altres substàncies.  Cuinar amb els petits és una bona manera d'experimentar amb la ciència perquè puguin entendre i observar les diferents reaccions químiques que es produeixen doncs quan cuinem, fem mescles que provoquen reaccions i canvis en els aliments (substàncies). L'acció de la calor, a més, destrueix els bacteris i fa que els canvis siguin encara més notoris

EF: Adoptar postures!

Imatge
Com ja apuntava en l'entrada Jocs d'EF no competitius (1) , l'educació física ha de contemplar una sèrie d'objectius motors, cognitius i de relació i actituds que afavoreixin el desenvolupament integral dels infants. Fent activitats i jocs posturals, es treballen bona part d'aquests objectius tot descobrint, vivenciant i apreciant les pròpies possibilitats de moviment, alhora que coneixen més el seu cos i les relacions entre les seves parts, tot  desenvolupant més les seves capacitats (d'equilibri, resistència, flexibilitat i agilitat, sobretot) però percebent-ne, també, les seves limitacions.  A part però d'aquest objectius més generals, també se'n treballen d'altres més específics: Utilitzar els sentits en el coneixement del nostre cos i en la organització dels moviments Moure les diferents parts del cos i explorar-ne les seves possibilitats Contrastar i realitzar postures corporals en posició vertical i en posició horitzontal Compara

Indis americans: Un esperit que continua viu i vivint en l'interior de moltes persones!

Imatge
Part de la informació que aportaré en aquestes entrades, està consultada en el llibre The book of Indian Crafts & Indian Lore , que va ser escrit per Julian Harris Salomon "Apota" perquè com ell mateix ens expressa en el seu prefaci: La idea d'aquesta obra, realment, no és meva sinó d'en Curly Bear (Oso Crespo). Va sorgir una nit estant jo assegut en la seva cabana, en companyia d'en Apikuni (James Willard Schultz), mentre escoltàvem les narracions d'en Heavy Eyes (Ojos Pesados), d'en Many Tail Feathers (Muchas Plumas de Cola), d'en White Grass (Hierba Blanca) i d'altres indis ancians que ens parlaven dels dies en que les praderies estaven negres de tants búfals com hi havia. Totes aquestes narracions d'aventures meravelloses li van ser explicades a n'Apikuni amb l'objectiu de que podés perpetuar-les en un llibre que estava escrivint. Precisament, en Heavy Breast (Pecho Pesado)  acabava d'explicar-nos com feia les trampes