Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: d’abril 1, 2012

El conte d'en Max i la Ruby ens ha donat molt de si!

Imatge
Veure i llegir plegats el conte Max's chocolate chicken   que vaig trobar on line,  va motivar molt a l'Henoch i el Pau, a més recordaven el conte perquè ja havien vist el vídeo quan eren més petits. Vam tornar-lo a veure i després, veient que estaven força il·lusionats vaig cercar algunes imatges amb Google i les vaig imprimir per a fer un treball amb ells que els servís per a jugar, aprendre i aprofundir els aprenentatges en llengua anglesa, sobretot pel que fa a l'ampliació de vocabulari i la pronunciació, tot aprofitant aquest centre d'interès relacionat, a més a més, amb aquestes dates de Pasqua. Aquesta tarda, a més, el Pau i l' Henoch han estat treballant llengua catalana i informàtica tot preparant les entrades que han fet (amb el meu ajut car encara són massa petits per fer-ho sols, sobretot el Pau) per explicar-vos tot el treball que vam fer al voltant d'aquest conte que sempre els ha agradat! A part del que han treballat i aprés avui fent l

Plou a muntanya!

Imatge
Plou a muntanya, la boira freda s'esfilagarsa. De l'ampla serra les grans espatlles reben, calmoses, l'embat de l'aigua i els llacs s'emplenen de fades boges, nues i blanques. El vent s'afua, passa i traspassa corrent amb fúria per entre els arbres; besa les roses i amb grans rialles uns cops alegres, d'altres irades, la torrentera que fuig poruga per entre cingles frisós empaita. Miquel Martí i Pol Gràcies pluja!

Pinzellades sobre els chakras: Introducció (1)

Imatge
El sistema dels chakras , segons la tradició hindú, està format per 7 chakras i la seva localització coincideix, més o menys, amb les glàndules del sistema endocrí  (Suprarenals; Ovaris/Testicles; Pàncrees; Tim; Tiroides/Paratiroides; Hipòfisi o Pituïtària; Pineal). Els chakras són centres energètics giratoris que formen part d'un sistema d'energia subtil que constitueix la base d'un antic enfocament hindú per a sanar el cos a nivell físic, mental, emocional i espiritual; es troben metafísicament "incrustats" en la columna vertebral Sushumna, des del còccix (1r chakra o de l'arrel: Muladhara ) fins la coroneta del cap (7è chakra o de la corona: Sahasrara ).    Mantenir una vida sana i equilibrada no depèn, únicament, de la salut física doncs les necessitats emocionals, intel·lectuals i espirituals també són molt importants i és primordial considerar-les si volem gaudir d'un bon equilibri emocional per a poder aconseguir salubritat i benestar de ma

Dies de Pasqua i aprenentatges!

Imatge
Clicant en la imatge podreu veure i llegir el conte Part del treball que fem a casa pel que fa a les llengües estrangeres, és l'estudi de les cultures i tradicions dels seus països de procedència.  A Anglaterra, els elements més significatius d'aquestes festes són els ous i els conills de pasqua que es fan, principalment, de xocolata.  Els conills simbolitzen la fertilitat perquè és un animal que es reprodueix amb facilitat i es considera, per tant, símbol d'esperança i vida. És costum en aquestes dates (a França també ho fan) amagar ous de xocolata per a que la mainada els trobi, també es disfressen de conills i reparteixen dolços i caramels pels carrers! Amb aquest vídeo d'en Max, el Daniel i el Saül i molts nens i nenes quan els feia de mestra, van aprendre quelcom sobre aquesta tradició anglesa d'amagar els ous de Pasqua pel jardí alhora que aprenien anglès. L'Henoch i el Pau, des de ben petits, també l'han gaudit sempre i és que aquest

Explorem la Natura: Un Camí Ral!

Imatge
Quan sortim a explorar l'espai natural que ens envolta, en aquest cas el Camí Ral  que passa pel terme municipal d' Ullastrell, m'agrada i sempre m'ha agradat explicar les coses com si d'un conte es tractés, tot expressant a la mainada els meus sentiments vers la natura per tal d'encuriosir-los i fomentar la seva il·lusió i motivació per descobrir, investigar i aprendre; ho prefereixo -a limitar-me a explicar, davant d'un llibre, la lliçó que toca de CMN- perquè prioritzo l'aprenentatge empíric i la comunicació, com a mètodes d'ensenyament/aprenentatge més vàlids i eficients per a despertar l'interès i la motivació  dels infants per aprendre, a les programacions i els examens. D'aquesta manera, les seves observacions, interessos, aportacions i espontaneïtat també formen part del nostre procés d'ensenyament/aprenentatge i del nostre recull d'objectius i continguts que se'n deriven. "Sólo si comunicamos nuestros se