dissabte, 7 de gener de 2012

Ep, no badis!

Si sents un NO és NO i si sents un SI és SI!
Cal fer el que sentim que hem de fer sense cedir a les pressions i repressions que ens castiguen i ens fan mal. Per mi, la Vida és l'únic sagrat de debò i és per això que cal prendre'n cura, tot lluitant  pel respecte, la dignitat, la defensa dels drets humans i la pau des de la raó, l'educació, els sentiments positius i la consciència amb seny.
Torno a dedicar-vos una altre cançó del darrer disc de la Rosana ¡¡Buenos días, mundo!! car, cantant-la aquest matí mentre feia net, m'han fet ganes de compartir-la perquè expressa, amb ritme, el que jo expresso en el meu discurs i amb la meva actitud vers la meva vida i la dels/de les altres!
Espero que la gaudiu en aquest dia d'hivern, tan primaveral i assolellat, que ens regala la Vida!!!!

REVOLUCIÓN
Triste es quedarnos en el intento,
no diría yo que no,
pero es más triste el aburrimiento,
del que nunca lo intentó.
Todas las calles que dan al mundo,
pasan por tu corazón.
¿Vas a dejarlos seguir mintiéndonos?
Dí que no, dí que no.

Dí que tú te bajas en la próxima estación,
dí que no a los dueños de este mundo enfermo.
Dí ¿Por qué te callas?
¿Tienes mudo el corazón?
Dí que tu te bajas,
que ha llegado el tiempo de la revolución.

No están las cosas como estuvieron,
somos carne de cañón,
se van zafando los sentimientos,
con más frío que calor.
Mejor virar que seguir huyendo,
es mala recomendación
¿Por qué dejarlos seguir mintiéndonos?
Dí que no, dí que no.

Dí que tu te bajas
en la próxima estación,
dí que no a los dueños
de este mundo enfermo...


Per molts anys Esther!

divendres, 6 de gener de 2012

Nit de Reis, Nit per Ells!

Nit de Reis, Nit pels infants amb il·lusió i per totes les persones que, des del seu cor d'infant, mantenen vives les il·lusions i fan possibles els somnis de la mainada, fent-los sentir que la Vida té Màgia!!!!
Espero que els Reis us deixin agradables i boniques sorpreses però sobretot desitjo que deixin, a cada llar, PAU, HARMONIA, ALEGRIA, JOC, RIALLES, TENDRESA, CALMA i, molta molta, FELICITAT,... per sempre més!!!!

Que tingueu molt bona nit!


dimarts, 3 de gener de 2012

Hem fet un altre conte!

The sun's cycle north of the Artic Circle photographed on the island of Loppa from July 21, 19:00h till July 22, 18:00h

Hem estat elaborant aquest conte amb l'Henoch, a partir d'unes làmines que tenia de quan vam anar a Nordkapp. Hem gaudit molt fent-lo perquè tot el procés d'elaboració comporta tot un treball previ d'adquisició de coneixements necessaris per a poder redactar un conte sobre un tema determinat.
El Pau ha participat de la primera part del projecte però redactar el conte no li ha cridat prou l'atenció perquè tenia un altre projecte a mitges i, també, el volia acabar! Val a dir també que, tot i que va molt a l'una amb l'Henoch, la diferència d'edat es nota en algunes activitats per la diferència d'interessos d'aprenentatge d'ambdós! Cosa evident i, totalment, normal i lògica, per cert! :) 
Així doncs, aquí tenim el conte i,...



OBJECTIUS
Català
* Elaborar un conte seguint tots els processos d'aprenentatges que comporta
* Ampliar el vocabulari, tot comprenent el significat de les noves paraules per a poder usar-les, correctament, en el discurs oral i/o escrit
* Redactar un text a partir d'unes làmines il·lustrades i dels coneixements previs adquirits
* Adquirir coneixements ortogràfics i gramaticals a partir de la pràctica de l'escriptura i de la lectura
Coneixement del medi social
* Conèixer la geografia física d'altres països: Noruega, els fiords i les muntanyes de Trollheim
* Conèixer i apropar-nos a altres cultures i tradicions: Noruega, els trolls
* Localitzar Noruega i Trollheim en l'atles (editat: Peters i on line a HRW Atlas Mundial)
* Cercar i sel·leccionar informació sobre Noruega i sobre els trolls, en la xarxa i en els llibres, per a utilitzar-la posteriorment
* Mirar i observar fotografies de Noruega i dibuixos de trolls
Coneixement del medi natural
* Entendre i percebre els canvis d'estació: tardor/hivern (temperatura, duració de la llum del dia)
* Conèixer les característiques principals de cada estació 
Informàtica
* Navegar per la xarxa
* Iniciar-se en l'ús de programes: PowerPoint
* Iniciar-se en l'utilització d'aplicacions: Issue
* Elaborar les entrades dels seus blocs i publicar-les
Actituds, valors i normes
* Respectar la diferència
* Entendre el valor que tenen els coneixements adquirits per les persones grans i tenir voluntat d'aprendre'ls
* Valorar les petites però grans coses de la Vida

CONTINGUTS
Català
* Elaboració d'un conte (recull d'informació, pluja d'idees, redactat i correcció i aprenentatge ortogràfic i gramatical)
* Ampliació del vocabulari, comprensió del significat i aplicació del mateix en el discurs, oral i/o escrit
* Creació d'un text a partir de l'observació d'unes làmines il·lustrades i dels coneixements previs adquirits
Coneixement del medi social
* Noruega, els fiords i les muntanyes de Trollheim
* Noruega, els trolls: llegendes, característiques i descripcions
* Utilització dels atles i valoració de la seva utilitat
* Sel·lecció d'informació sobre Noruega i sobre els trolls, trobada en la xarxa i en els llibres, per a utilitzar-la posteriorment
* Visualització de fotografies i vídeos de Noruega
* Observació de diferents dibuixos i imatges de trolls
Coneixement del medi natural
* Característiques de la tardor i de l'hivern: semblances i diferències entre ambdues estacions
* El canvi de temperatura i les sensacions del cos
* Duració de la llum del sol: Les tardes semblen més curtes
Informàtica
* Utilització d'Internet per a cercar informació
* Treball amb el PowerPoint
* Coneixement de la utilitat i la necessitat d'usar una aplicació per a publicar un conte o un llibre en la xarxa
* Treball en el bloc que tenen
Actituds, valors i normes
* Respecte vers la diferència
* Valoració de la gent gran i del seu saber fer
* Valoració i apreciació de les petites però grans coses de la Vida

aquí tenim el tren!!!!

Dos bons resultats de dos projectes realitzats per a adquirir aprenentatges molt diferents però igual d'importants, tant els derivats de l'un com els derivats de l'altre!

Tardes d'hivern!

M'agraden les tardes d'hivern, sobretot, quan són reposades però actives. El caliu de la llar, havent dinat mentre els petits encara aprofiten les darreres estones que queden de sol, per a córrer pel pati tot empaitant-se o empaitant quelcom que els hagi sorprès, em reconforta i em fa recuperar l'energia gastada en l'intens matí, feiner però tranquil i alegre, ja transcorregut. L'aroma del cafè, acabat de fer, impregna l'aire mentre les rialles, les corredisses, els bots de les pilotes, ..., i els comentaris de l'Henoch i el Pau jugant contents l'omple de joia i calma.
Els plats ja són nets i el cafè fumeja mentre l'agulla de ganxet dansa entre els meus dits, com si d'una vareta màgica es tractés, per a crear diferents coses a partir d'un fil, normalment, de llana. El Daniel volia una gorra per a poder-se recollir les rastes i donant primer voltes al cap i després voltes al fil, finalment em va sortir!!!!

 
 
 
 

El sol ja se n'ha anat a dormir i els petits ja fa una estoneta que són a dins jugant amb els Lego tot muntant peces per a formar els elements que necessiten per a crear les seves pròpies històries d'acció!!!!
Deixo el ganxet i aprofito la calma per a llegir una mica; abans d'ahir vaig començar El clan de la lloba de la Maite Carranza i, de moment, m'ha enganxat força! La literatura infantil i juvenil sempre m'ha interessat per  tres motius principalment: el coneixement, la tria i la sel·lecció de lectures per a recomanar a l'alumnat com a mestra de llengua i literatura; l'aprenentatge literari per a narrar contes i relats didàctics; les ensenyances, tan positives, que transmeten els contes, les llegendes i les històries imaginàries basades en les realitats dels infants, dels adolescents i dels i de les joves d'avui i/o d'abans. Des de ben petita que sento plaure per la lectura i per poc que puc, enganxo un llibre desitjant que sigui un d'aquells que m'enganxen ells a mi car m'apassiona quan les històries, narrades en els fulls, prenen vida al llarg de l'escrit fent-me analitzar, conèixer i comprendre, des de la literatura sobretot la històrica, diferents realitats, vivències i/o fantasies expressades per veu d'altri. 
Sempre he pensat i he defensat que el millor ensenyament és aquell que s'aprèn del referent i, precisament per això, és molt important que aquest sigui positiu i enriquidor. Quan el referent adult té una actitud constructiva, atenta, calmada, didàctica i motivada a l'etern aprenentatge, els infants aprenen per simple imitació de les actituds sense haver de forçar-les ni exigir-les. Així doncs, mentre la música suau sonava i jo llegia, el Pau i l'Henoch també s'han posat a llegir una estona, deixant l'anterior joc per a un altre moment. S'han decidit pels contes de la col·lecció "Vull llegir" de l'Ed Cruïlla que els van regalar l'Enzo i el Jared. Una col·lecció molt guapa, escrita en lletra de pal i lletra lligada, de llegendes, contes tradicionals i faules amb guions adaptats als menuts i menudes que comencen a llegir i que va augmentant progressivament la dificultat en funció del nivell.
L'Henoch ja se'ls va llegir tots quan aprenia a llegir però li agrada rellegir-los i observar, detalladament, les il·lustracions car li encanta dibuixar i s'hi fixa molt; per això, per a ell, és una bona opció quan el Pau, que es va llençar a llegir aquest estiu, els agafa perquè encara no els ha llegit tots com el seu germà!   

 
 
 

Una horeta abans de fer el sopar, hem deixat la lectura per a dedicar-nos a altres coses.
L'Henoch ha baixat a jugar amb l'ordinador amb el Saül i el Pau ha estat fent figures amb la plastilina, tot xerrant amb mi mentre jo teclejava, també, l'ordinador. 

 

I després de sopar, hem mirat mitja pel·lícula animada, des d'un llit que hem improvisat en el menjador on s'hi han quedat ben adormits, abans d'acabar-se la peli, de tan rendits que estaven després d'haver-se passat un dia més fent un munt de coses i activitats, sense parar, des de que es lleven fins que se'n van a dormir,... sense horaris ni patrons!!!!

Que tingueu una bona nit amb somnis bonics!!!!

diumenge, 1 de gener de 2012

Feliç Cada Dia en el 2012 i en els que li segueixin!!!!

Enguany, el Pare Noël ens ha portat el darrer CD de la Rosana i he trobat que aquesta cançó, pel que diu i per l'alegria que transmet el seu ritme, és força adient per a compartir, en un dia com avui, amb totes i tots els que ens visiteu! Esperem que la gaudiu com nosaltres! Bon Any!!!!


Cada Dia és important i Cada Dia podem trobar quelcom per celebrar i brindar, també, sense alcohol!!!!
Fer els dies bonics i alegres o tristos i enfadats, només depèn de tu!!!!

Petons Sincers & a Happy New Year!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...