Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: d’octubre 23, 2011

Matemáticamente competentes... Para reír! Graó Ed

Imatge
Des de Graó Ed ., m'han recomanat aquest llibre que m'ha semblat força interessant. Aquí us el deixo amb l'enllaç a la ressenya i opció de compra per si us interessa adquirir-lo per tenir-lo! Bon cap de setmana!

Peücs per tenir els peus ben calentons!

Imatge
Si sou dels que us agrada anar descalços per casa, us recomano (si no els teniu ja) que us feu uns peücs perquè les temperatures van baixant, car ja s'apropa l'hivern, i tenint els peus calentons es passa molt millor perquè el cos ho agraeix al temperar-se. Jo no sé vosaltres, però jo, si tinc els peus freds, ja puc dur jersei gruixut que el fred no em passa, ara bé, amb els peus calents estic super a gust! Us deixo les fotografies perquè veieu com es fan doncs és molt fàcil si sabeu fer ganxet. Els de l'any passat ja els han quedat petits i aprofitant que els feia, he fet les fotografies per si us animeu doncs pels petits de casa són ideals (i pels no tan petits, també). És la millor manera per continuar descalç per casa malgrat ja sigui l'hivern! Els punts de cadeneta inicials, varien en funció de com els voleu fer de grandària. Aquests que veieu en les fotografies són per un 32/33 de calçat i els he fet de 8 punts de cadeneta. Ara és qüestió de tornar enre

Giuseppe Arcimboldo

Imatge
A partir d'un bon suggeriment que em va fer la Marvan, autora del bloc Orca: Observar, Recordar, Crecer y Aprender , arrel d' una de les nostres darreres entrades, estic preparant aquesta activitat per a fer avui amb l'Henoch i el Pau i com que és una feina, principalment, d'observació d'imatges i conversa necessitem l'ordinador per fer-la. És per això que l'entrada que ara faig, serà també, una de les activitats que farem en el nou dia que ja comença perquè ja és molt tard!   El primer que farem serà observar les següents imatges i comenta-les, atenent al què representen, al com estan fetes, al què ens transmeten, a quina sensació ens dóna cada cara, als colors predominants en cada una de les imatges, a les fruites i verdures emprades,... Parlarem dels colors de la tardor i dels colors més característics de les altres tres estacions, així com també, de les diferents fruites i verdures segons l'època de l'any a fi de que, per ells mateixos, ded

Pintura i dibuix amb fulles i altres materials!

Imatge
Aquest matí, aprofitant el solet tan meravellós que feia, hem agafat dues cartolines, les fulles que havíem recollit a Montjuïc i altres materials per anar a treballar al pati de baix. Aquesta és una de les coses que valoro molt de l'educació en la llar, és a dir, que els meus fills puguin decidir, lliurement, no només el què volen aprendre i el quan ho volen aprendre sinó, també, l'espai on volen estar, en cada moment,  perquè ningú els obliga a romandre en una aula, sense poder sortir, fins l'hora del pati (que dura poquíssim)   Com que diuen que les imatges valen més que mil paraules, callo ja per compartir amb vosaltres aquesta metodologia d'ensenyament/aprenentatge diferent i alternativa a la que m'ofereix l'escola. L'Henoch ha fet tres arbres amics al bell mig d'un prat d'herba i... el Pau ha fet un arbre en la primavera El seu raonament per no fer un dibuix sobre la tardor ha estat molt senzill i els dos ho tenien claríssim sense haver-s'h

Dos Pastissos, molt senzills de fer, per endolcir el paladar... i la Vida!

Imatge
Aquí teniu dues receptes, que moltes i molts ja coneixeu, de dos pastissos que ens agraden molt, sobretot per berenar, i que no costen gens de preparar, per això es poden fer sempre que venen de gust,... si es tenen els ingredients a casa, és clar!

Dibuixem amb fruits de la tardor i, cada dia, aprenem més sobre aquesta estació de l'any!

Imatge
Avui hem estat fent dibuixos amb les fruites que teníem a la fruitera de casa. Després hem dit el nom de totes les fruites que hi havia en català ,  francès , anglès i castellà : Xirimoia, castanya, mandarina, ametlla, nou, pera, poma, magrana Anone, châtaigne, mandarine, amande, noix, poire, pomme, grenade Custard apple, chestnut, mandarin, almond, nut, pear, apple,pomegranate Chirimoya, castaña, mandarina, almendra, nuez, pera, manzana, granada Hem dibuixat figures humanes. El Pau ha volgut dibuixar la castanyera amb la mama i l'Henoch ha dibuixat un nen mooooolt alt!                 També hem après cançons de fruites en francès i en anglès i una altra, en català, que ens parla de bolets! Hem escoltat Vivaldi, tot observant les fotografies, tan boniques i ben seleccionades, de la tardor que surten en aquest vídeo que, també, hem trobat a YouTube. La darrera fotografia ens ha agradat molt i ens ha fet riure molt, també!  Aquest conte de La Castanyera, l'escoltarem demà perquè

Colors de tardor i fulles de plataners!

Imatge
Ahir, aprofitant que havíem pujat a  Montjuïc per anar a la Festa dels Súpers, vam recollir unes quantes fulles que ja havien caigut dels  plataners , mentre passejàvem de tornada cap el cotxe. N'hi havia moltes i vam pensar que ens anirien molt bé per observar-les i fer treballs sobre la tardor, tot aprenent més coses sobre aquests arbres. De moment, les hem escannejat per fer composicions de colors, utilitzant alguns dels colors més destacats de la tardor. Primer les hem posat soles damunt l'escànner i el fons ens ha quedat blanc. Després hem pensat que podíem posar un full de paper de seda pel damunt de les fulles per acolorir el fons de la imatge. Com que ens ha agradat, hem fet diferents imatges amb diferents colors de la tardor.     Sense fons  Fons full verd Fons fulls verd i vermell   Fons full vermell Fons full marró Una vegada fetes les composicions, les hem observat i hem vist que les mateixes fulles han adoptat una tonalitat o una altra, segons el seu contrast amb