Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: de juliol 24, 2011

En Puff, el drac màgic, encara té molts amics i amigues que se l’estimen molt!

A l'Henoch i el Pau, els petits de casa, els agrada molt la cançó d'en Puff, el drac màgic i han volgut dibuixar la seva història per fer-ne un conte. Atenent que la versió original és anglesa, hem aprofitat per treballar-la també en anglès donat que al conèixer el text en català, els és més fàcil captar-ne el significat i associar les paraules principals. Hem parlat de la història del Puff i de per què el nen, quan es fa més gran, se’n va i ja no vol jugar amb el drac. Hem vist que això els passa a molts nens i nenes quan creixen i es tornen senyors i senyores que rondinen i renyen als petits i petites per comptes de jugar i fer coses divertides amb ells i elles com fan els nens i nenes que també creixen però sense abandonar ni oblidar en Puff, els seus jocs i les seves il·lusions. També hem escoltat la cançó en diferents versions car n’hi ha vàries i en diferents idiomes. En francès només n’hem trobat una i és una versió força personal i curiosa. Hem cercat molts dibuixos d

Estiu actiu: Música

Imatge
"Qui canta el mal espanta" que diuen,... i sempre s'ha dit perquè és ben veritat que és així, doncs la música i les cançons alegren i consolen l'ànima fent més plaent i suau la vida i l'existència. Michael Franti & Spearhead han fet un vídeo clip musical, conjuntament amb Dani Macaco, per versionar en castellà el seu tema "The sound of Sunshine". La cançó és guapa i té un ritme molt trempat i festiu. El vídeo clip és molt significatiu. Gràcies Michael Franti, Spearhead i Macaco per crear i compartir!

Manipulant i modelant amb plastilina!

Imatge
This digital slideshow generated with Smilebox

Projecte: Sistema Solar

Des de casa i de nit, el cel es veu força bé malgrat la contaminació lumínica . Nosaltres ens el mirem molt perquè ens agrada i ens relaxa, a més, parlem de la lluna i observem els seus canvis segons les fases lunars, parlem de les estrelles i també dels planetes. Darrerament, la inquietud de l’Henoc i el Pau per saber més coses sobre el firmament ha anat augmentant i... aprofitant la seva motivació, els vaig proposar de fer una simulació del Sistema Solar per penjar-la al sostre de la seva habitació. Hi han posat moltes ganes i hem fet tot un senyor treball sobre el Sistema Solar que ens ha fet aprendre moltes coses perquè hem cercat molta informació, en llibres i per Internet, i hem fet molta feina. Ah! I el Saül i el Daniel, han recuperat informacions que tenien oblidades, tot ajudant i pautant als seus germans en la realització de les activitats que hem anat fent per treballar el tema. Activitats Hem fet el Sol i els planetes per conèixer-los millor i per penjar-los a l’habitaci

Ens cal tornar a fer sabó!

Imatge
D’on surt el sabó? El sabó és el producte resultant de la mescla entre l’oli i una base alcalina com la sosa càustica , per ex. L’acció d’un alcalí sobre els àcids grassos presents en els olis vegetals i/o animals o en altres tipus de greixos, produeix una reacció química que s’anomena: saponificació, és a dir, és l’acció de saponificar o convertir una substància grassa en sabó. De la mescla i dissolució de sals alcalines com ara la sosa càustica amb aigua, s’obté el lleixiu. De la mescla, per tant, del lleixiu amb l’oli s’obté el sabó i la glicerina. Racó d’ Història ‎ L’elaboració del sabó data de molt antic i no se sap, ben bé, quan es va descobrir. Les referències més antigues que tenim però, són les dels sumeris ( 3000 a .C.) i les dels antics egipcis que barrejaven aigua, oli i ceres per elaborar un producte sabonós. Algunes fonts indiquen que els gals van ser els primers en elaborar sabó a partir de la barreja de greix de cabra amb cendra de faig. Els romans, d

La lluita per la llibertat, el respecte, la igualtat i la pau continua essent la mateixa!

Imatge
Doncs sempre ha estat la lluita de la consciència, la lògica, la responsabilitat i la racionalitat en front de la intolerància i la repressió, els prejudicis, les supersticions i la por, la irresponsabilitat i el poder que enganya i la irracionalitat i la violència física, emocional o psíquica. És només vivint que s’aprèn a viure i, així, es va coneixent el món, ple de móns, que ens envolta. Al llarg de la meva vida, com tots i totes, he après del bé i del mal perquè he rebut estima però també moltíssims pals doncs el món ja està fet quan hi arribem en néixer, sense saber on i per què venim, i... és el que hi ha i, en conseqüència, un/a mai deixa de sorprendre’s, davant del bé i/o davant del mal, i d’aprendre del que rebem i veiem. Del bé n’aprenc molt i  em cultiva. Del  mal, aprenc el que no s’ha de fer i m’esforço en cercar altres maneres, mètodes i/o mitjans per tractar de millorar el que no m’agrada rebre i, per tant, jo no vull donar. Des de sempre m’ha amoïnat i he necessitat sa