Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: de juny 12, 2011

Designed by Henoch & Pau

Imatge
Material necessari: · Fulls bl ancs · Llapis de colors · 1 Samarreta blanca · Paper transfer per samarretes · Ordinado r, escàner i impressora · Planxa Procés: Ja l’hem acabat. T’agraden? A nosaltres ens agraden molt, molt, molt i molt!!!! Pau i Henoch

A dutxar-se!!!!

Imatge

Tolerància o intransigència?

Imatge
Se’ns ensenya la paraula tolerància des d’un significat teòric i hem d’aprendre a actuar, des de la tolerància, sense haver-ne conegut, gairebé, cap exemple pràctic. No ens ensenyen claus ni maneres, únicament hem d’aprendre i imitar, des de que naixem, uns comportaments humans que, moltes vegades, no són el millor model de referència donat que exigeixen el que no donen i no t’ensenyen a ser tolerant perquè els actes i actituds d’aquests tipus de referents, que es creuen superiors per ser adults (pares/mares, mestres, familiars, monitors,...), no concorden amb el que prediquen, ans els contrari, doncs són autoritaris, intolerants i t’obliguen a tolerar i respectar el seu autoritarisme, fent-te creure que quan siguis gran ja podràs decidir i fer per tu mateix/a. Limitar-nos a repetir i imitar el que ens obliguen a aprendre, des de l’autoritarisme, ens fa ser intransigents, amb el que no suportem, com ho van ser amb nosaltres quan ens “educaven” perquè donem el que varem rebre. Es

Sans paroles!

Imatge
Saül i Daniel

Jocs de llengua (1)

Imatge
Aquest matí ens ho hem passat bé fent jocs de llengua. El joc de seguir el fil ens ha agradat molt perquè fa laberints! Després l’Henoch n’ha preparat un pel Pau i el Pau n’ha preparat un altre per l’Henoch. Elaborar-los ens ha costat més que resoldre’ls però ha estat divertit! Pau i Henoch OBJECTIUS: Passar-s’ho bé aprenent. Formar paraules. Elaborar un joc partint del model. CONTINGUTS: Reconeixement de paraules conegudes. Relació lògica de les lletres per formar paraules. Capacitat de crear partint d’un model. Gust per la feina ben feta.

Primavera en flor! (2)

Imatge
Avui hem llegit dos poemes sobre les flors. Un d’en Josep Carner i l’altre de l’Apel·les Mestres, els dos són poetes catalans. Primer hem llegit el d’en Josep Carner, Colliu la rosa de dia i de nit el gessamí; el gessamí en una tanca la rosa al mig del jardí. i l’hem comentat fent preguntes sobre el poema com ara: Per què diu colliu la rosa de dia i el gessamí de nit? Per què el gessamí s’ha de collir de la tanca i la rosa al mig del jardí? Hem sortit al pati i hem vist que en Josep Carner té raó! Després hem llegit la poesia de l’Apel·les Mestres i hem vist que era molt diferent, El cel és un camp ple de meravelles, l’ha llaurat el sol, la lluna és qui el sembra. La llavor que hi cau tot sovint arrela, arrela i floreix, cada flor, una estrella. També hem fet preguntes per comentar-la: Quines meravelles hi ha en un camp? I en el cel? De quin camp parla el poeta? Per què deu comparar el cel amb un camp? Amb què més podríem comparar el cel? Qui llaura i sembra els camps de

Rescatant el pollet trapella!

Imatge
Tenim un pollet un poc trapella perquè surt pel forat de la reixa i se’n va a l’hort. Quan és a l’hort piula molt perquè no troba la Blanqueta i es desorienta, aleshores, no sap com tornar al galliner. Ahir, el Pau el va sentir piular i el va anar a rescatar per portar-lo amb la seva mama i els seus 3 germans. Al Pau li agraden moltíssim els animals i les plantes i sempre està a l’aguait per prendre’n cura. - Ara us prepararé un bon àpat!!!! Un cop acabada la feina cal espolsar-se bé les mans perquè tenen molles de pa entre els dits. El Pau està content i les gallines, els pollets i el gall també!!!!