Necessitem una llibreta nova!!!!
Aprofitant l’ocasió, hem treballat la tècnica del paper d’aigües.
Prèviament, i per entendre el perquè del procés, hem fet dissolucions per veure i comprovar que l’oli sura en l’aigua perquè té més densitat. Altres elements com la sal, per exemple, es dissolen perquè es divideixen en trossos, tan petits al mesclar-se amb l’aigua, que no els podem ni veure malgrat els notem en el gust, al beure l’aigua que ha tornat salada.
Després d’experimentar, ens hem posat “manos a la obra” per fer dues llibretes noves car les que tenim ja estan molt plenes i els queden pocs fulls en blanc.
Hem fet paper d’aigües per fer les portades i ens ha agradat molt com han quedat.
L’Henoch i el Pau s’han sorprès molt en veure com posant, per uns moments, el paper damunt l’aigua en sortia tan acolorit i amb formes tan boniques.
Material necessari:
- Una palangana gran plena d’aigua.
- Cordill i pinces d’estendre.
- Plats de plàstic.
- Pintures a l’oli.
- Trementina o aiguarràs amb essència de trementina.
- Cartró dur i fi.
- Cola blanca mesclada amb una mica d’aigua.
- Pinzells.
- Fulls en blanc o de colors (segons gust i/o interès)
- Màquina d’enquadernar (també es poden fer amb dues anelles si no es disposa de màquina)
- Trepadora manual per foradar les portades (en la nostra enquadernadora, el cartró no hi entra)
Estem molt contents amb les llibretes noves perquè, a més de poder-les usar, hem aprés noves tècniques amb l'ús de les pintures i també a elaborar una llibreta totalment artesanal i única perquè no n'hi dos iguals! ;)
OBJECTIUS:
- Experimentar diferents tècniques plàstiques.
- Observar reaccions químiques al barrejar diferents elements.
- Entendre el per què de les coses i els seus processos.
- Aprendre a utilitzar d’una altra manera les pintures a l’oli.
- Aprendre a elaborar material útil, en aquest cas una llibreta.
- Entendre i comprovar que no cal comprar-ho tot.
- Treball amb pintures a l’oli: paper d’aigües.
- Experiments químics: dissolucions.
- Manualitat: elaboració de les portades i aprenentatge del procés per folrar-les.
- Adquisició d’hàbits no consumistes.
- Valoració de la feina artesanal.
- Cura i gust per la feina ben feta.
Comentaris