Necessitem una llibreta nova!!!!

Aprofitant l’ocasió, hem treballat la tècnica del paper d’aigües.
Prèviament, i per entendre el perquè del procés, hem fet dissolucions per veure i comprovar que l’oli sura en l’aigua perquè té més densitat. Altres elements com la sal, per exemple, es dissolen perquè es divideixen en trossos, tan petits al mesclar-se amb l’aigua, que no els podem ni veure malgrat els notem en el gust, al beure l’aigua que ha tornat salada.
Després d’experimentar, ens hem posat “manos a la obra” per fer dues llibretes noves car les que tenim ja estan molt plenes i els queden pocs fulls en blanc.
Hem fet paper d’aigües per fer les portades i ens ha agradat molt com han quedat.
L’Henoch i el Pau s’han sorprès molt en veure com posant, per uns moments, el paper damunt l’aigua en sortia tan acolorit i amb formes tan boniques.
Material necessari:
  • Una palangana gran plena d’aigua.
  • Cordill i pinces d’estendre.
  • Plats de plàstic.
  • Pintures a l’oli.
  • Trementina o aiguarràs amb essència de trementina.
  • Cartró dur i fi.
  • Cola blanca mesclada amb una mica d’aigua.
  • Pinzells.
  • Fulls en blanc o de colors (segons gust i/o interès)
  • Màquina d’enquadernar (també es poden fer amb dues anelles si no es disposa de màquina)
  • Trepadora manual per foradar les portades (en la nostra enquadernadora, el cartró no hi entra)
Procés:























Estem molt contents amb les llibretes noves perquè, a més de poder-les usar, hem aprés noves tècniques amb l'ús de les pintures i també a elaborar una llibreta totalment artesanal i única perquè no n'hi dos iguals! ;)

OBJECTIUS:
  • Experimentar diferents tècniques plàstiques.
  • Observar reaccions químiques al barrejar diferents elements.
  • Entendre el per què de les coses i els seus processos.
  • Aprendre a utilitzar d’una altra manera les pintures a l’oli.
  • Aprendre a elaborar material útil, en aquest cas una llibreta.
  • Entendre i comprovar que no cal comprar-ho tot.
CONTINGUTS:
  • Treball amb pintures a l’oli: paper d’aigües.
  • Experiments químics: dissolucions.
  • Manualitat: elaboració de les portades i aprenentatge del procés per folrar-les.
  • Adquisició d’hàbits no consumistes.
  • Valoració de la feina artesanal.
  • Cura i gust per la feina ben feta.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Els fruiters de casa: La noguera

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!